Personalitzar les preferències de consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-te a navegar de manera eficient i realitzar determinades funcions. A continuació, trobaràs informació detallada sobre totes les cookies segons cada categoria de consentiment.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al teu navegador, ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.... 

Sempre actiu

Les cookies necessàries són crucials per a les funcions bàsiques del lloc web i el lloc web no funcionarà de la manera prevista sense elles.

Aquestes cookies no emmagatzemen cap dada d’identificació personal.

Les cookies funcionals ajuden a realitzar determinades funcionalitats com compartir el contingut del lloc web a les plataformes de xarxes socials, recopilar comentaris i altres funcions de tercers.

Les cookies analítiques s’utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font de trànsit, etc.

Les galetes de rendiment s’utilitzen per comprendre i analitzar els índexs de rendiment clau del lloc web que ajuden a oferir una millor experiència d’usuari als visitants.

Les galetes publicitàries s’utilitzen per oferir als visitants anuncis personalitzats en funció de les pàgines que van visitar abans i analitzar l’eficàcia de la campanya publicitària.

Altres cookies sense categoria són aquelles que s’estan analitzant i que encara no s’han classificat en cap categoria.

L’ERAM és un centre transdisciplinar que connecta les disciplines artístiques amb metodologies de recerca basades en les arts i el disseny. Des d’aquesta visió, entenem la pràctica creativa com un motor per transformar la societat a través de valors com la diversitat, la sostenibilitat, la justícia i la cura. A l’ERAM, partim de la convicció que la recerca produeix coneixement acadèmic i que aquest es transfereix a la docència en una retroalimentació contínua, connectant les següents dimensions sobre el que entenem ha de ser la funció social d’una universitat: producció acadèmica, creació d'artefactes i experiències, transferència social i cultural, i innovació educativa. I perquè això sigui possible, és clau generar recerques participatives, artístiques i situades que explorem des dels laboratoris i les assignatures creatives, per tal que reverteixin en l’educació, desplegant-se, per exemple, en les pràctiques i els treballs finals de grau. L’escola compta amb dos grups de recerca que comparteixen aquesta visió i missió comuna, però ho fan des de dues àrees d’acció diferents:

 

  1. El grup de recerca propi Playful Living Lab, un grup de recerca que reuneix dissenyadors i investigadors en interaction design, human-computer interaction, user experience i design research. Des del lab s’investiga com, a través del disseny, es poden facilitar experiències lúdiques i socials en diversos entorns com pràctiques alimentàries, experiències a l’espai urbà o l’aprenentatge, etc. El grup se centra en 5 eixos: playable spaces; playful human-food interaction; playful learning, wild technology i co-design methods. El grup està format pels docents Ferran Altarriba i Jordi Márquez.
  2. I el grup de recerca ERAMSCI que fins l’any 2022 comptava amb el codi GRAD0003, però que a partir del setembre del 2022 ha passat a ser un grup vinculat a la Universitat de Girona amb codi GRHCS113, gràcies a un conveni signat amb la UdG pel qual 5 membres del grup ERAMSCI són IVU (Investigadors Vinculats a la Universitat). Aquest conveni vincula els IVU a l'Institut de Recerca Educativa (IRE), però dóna autonomia als investigadors/es de l’ERAMSCi per seguir sent un grup de recerca de l‘ERAM. Entre aquests docents IVU figuren: Carolina Martínez, José Luís Corazón, Carlos Ruiz, Judit Vidiella i Melissa Lima Caminha. El grup s’interessa per una investigació basada en mètodes creatius duta a terme en diversos entorns com ara contextos educatius (formals, no formals i informals), centres culturals, pràctiques comunitàries, espais públics, etc. per tal de contribuir al debat sobre quin hauria de ser el rol de la pràctica artística i les seves formes de compromís a la societat, l'educació, el treball, el planeta i la vida en general. L'objectiu del grup és desenvolupar i consolidar, entre altres, eines pedagògiques lligades al pensament i l’experiència encarnada que es genera en els processos creatius, i explorar la recerca artística aplicada en altres àmbits de coneixement per abordar qüestions com: subjectivitats contemporànies, noves tecnologies i pràctiques de corporització; ecologies posthumanes i exploracions sensorials i materials; processos de participació i intervenció a través de l'art en espais públics de la ciutat; memòria cultural i fabulacions afectives i performatives de l'arxiu. Aquest grup compta també amb una Unitat de recerca en Innovació Docent anomenada Per/forma, que té per objectiu crear un espai de col·laboració docent per a compartir recursos i mètodes creatius que puguin afavorir processos transdisciplinaris d’ensenyament i aprenentatge, emmarcats per la Investigació Educativa Basada en les Arts (IEBA), especialment les arts escèniques i performàtiques.

 

WEB DE RECERCA

 

 

Logotip ERAM
whatsapp