
Òpera 2025
El present treball de final de grau té com a objectiu identificar el llenguatge audiovisual
com el punt clau de l’estil de cada director. A través de la investigació de la figura del director
i les seves eines, es pretén demostrar que la interpretació d’un director enfront d’un altre d’una mateixa anècdota pot canviar totalment el valor i el significat d’aquesta, mitjançant la creació d’una proposta d’estil i d’estètica.
En referència al marc teòric, s’ha dut a terme l’elaboració d’un curtmetratge anomenat Òpera,
on s’ha posat en pràctica aquesta investigació, ja que, el seu referent més exponencial és la
pel·lícula Funny Games de Michael Haneke. La premissa és gairebé la mateixa, però l’obra
busca diferenciar-se, gràcies a un llenguatge i un estil més contemporani.
Sinopsis
Maria està preparant el sopar per al seu marit, quan de sobte toquen a la porta. Apareixen Adam i Bruno, dos joves, esvelts, i molt educats. Aquests, aparentment, estan necessitats d’ajuda, ja que han tingut una avaria amb el cotxe. L’escena comença a posar-se incòmoda quan la Maria qüestiona la versió dels joves davant del seu marit.
El curtmetratge compta amb alumnat del Grau en Arts Escèniques com a protagonistes del film.
Un projecte de Caterina Mayol Umbert.