Ricard Gázquez

Ricard Gázquez Pérez

Doctor en Arts Escèniques per la UAB, febrer de 2016. Llicenciat en Filologia Hispànica per la UAB, 1993. Posgraduat en Teoria i Història del Teatre (Institut del Teatre i Departament de Filologia Catalana UAB), 1993. Curs d'Aptitud Pedagògica, ICE, 1992.


Experiència docent:

- Director artístic de l’Aula de Teatre de la UAB des de 2006: coordinador de cursos i activitats, programador de la sala Teatre de la UAB .

- Professor de tallers d'interpretació actoral i escenificació a l'Aula de Teatre de la UAB: 1999-2020.

- Professor de Dramatúrgia i Direcció Escènica a l’Institut del Teatre, Escola Superior d’Art Dramàtic de la Diputació de Barcelona: 2017-2020.

- Professor de Dramatúrgia i Análisi del Discurs Oral i Excrit a l’Escola Superior d’Art Dramàtic Eòlia de Barcelona: 2019-2020.

- 2011: Professor del Taller: "Punts de partida per a una escriptura escènica" Programa COMENIUS REGIÓ: Fem teatre per travessar fronteres. Edició 2011, Sant Cugat del Vallès.

- 2011-2012: professor de Teoria i Història de la Literatura Dramàtica III, a l'Institut del Teatre de Terrassa.

-2008: Taller d'Escenificació per a alumnes de tercer curs d'Interpretació de l'Institut del Teatre de Barcelona. Escenificació de l’obra Pentesilea, de Von Kleist.

- 2007: Professor de Dramatúrgia per a alumnes de quart curs de Direcció i Dramatúrgia a l'Institut del Teatre de Barcelona. Curs: “Escriure des de l’escena”.

- Entre 2001 i 2019: professor de cursos d'Escriptura Dramàtica i Dramatúrgia actoral a l'Obrador Internacional de Dramatúrgia de la Sala Beckett de Barcelona.

- 2012 i 2013: Professor de Literatura dramàtica i anàlisi de textos teatrals a l'Escola Arsènic-Espai de Creació de Granollers (cursos preparatoris d'accés a l'Institut del teatre).

 

 

Resum activitat Investigadora (publicacions recents):

Gázquez Pérez, Ricard (2020): “Els teatres a la ciutat de Barcelona i l’art comunitari: una aproximació“, Estudis Escènics-Quaderns de l’Institut del Teatre, núm. 44 (pendent de publicació).

___(2019): “Estrategias Narrativas de Autoficción en la Escena Interdisciplinar. Heterónimos, Dobles y otras Representaciones del Yo (Lidia González-Zoilo y Macarena Recuerda Shepherd), dins G. Laín Corona y R. Santiago Nogales (eds.) (2019). Teatro, (auto)biografía y autoficción (2000-2018) en homenaje al profesor José Romera Castillo. Madrid: Visor Libros, vol. III (Biblioteca Filológica Hispana, n.º 210), ISBN: 978-84-9895-2010-0.

___ (2018): “Creadoras unipersonales: entre el teatro, la danza y la performance”, dins Mujer y Teatro en la España del Siglo XXI (monográfico), Revista de Investigación Teatral Don Galán, núm 8, Centro de Documentación Teatral (CDT), INAEM. (ISSN: 2174-713X | NIPO: 035160842). (Online) http://teatro.es/contenidos/donGalan/donGalanNum8/pagina.phpvol=8&doc=1_7

___(2018): “What to Do with the Leftovers of the Arts Industry? Recycling artists and theatrical policies in twenty-first century Barcelona, Spain”, Performance Research Review (RPRS), Volume 22, Issue 8. Article ID: RPRS 1433375,(Susanne Foellmer & Richard Gough ed.), Taylor & Francis, UK. pp. 31-38.

___(2016): Autoficciones: poéticas de la experiencia, Editorial Académica Española, OmniScriptum GmbH & Co. KG, Saarbrücken, Alemania. (ISBN: 978-3-8417-6982-4). (L)

___(2017): "Magda Puyo: l'art com a eina de coneixement”, Dossier Magda Puyo, Revista Pausa, núm. 38. Gener. (A) (ISSN 1699-6070)

___(2015): La Escenificacón del Yo en los Solos de las Nuevas Creadoras Interdisciplinares en España: 2000-2014. UAB, Barcelona, 2016. Directora de tesi: Dra. Mercè Saumell. (L) (S). (ISBN: 9788449059711)

___(2013): “Presència i absència de creadores escèniques dins el sistema teatral contemporani a Catalunya”, dins Dona i teatre al segle XXI, (Jordi Lladó i Jordi Vilaró coord.), Barcelona, Punctum & GRAE, pp.61-89 (CL) (S). (ISBN: 978-84-940694-4-4).

___(2012): "Escriure per a l'escena: mentiders, jugadors i cagadubtes. Breu dissertació sobre la pedagogia de la dramatúrgia”, Obrador - Sala Beckett: Revista Pausa, núm. 34, pp. 177-182. (A) (ISSN 1699-6070)

___(2011): "Escriure des de l'experiència personal: la intimitat a escena. Cinc creadores contemporànies", Obrador - Sala Beckett: Revista Pausa, Quadern de teatre contemporani, núm 33. (A)(ISSN 1699-6070)

___(2011): Escrituras performativas de autora en la escena catalana contemporánea. (Treball de recerca DEA). Directora: Dra. Mercè Saumell i Vergès (Institut del Teatre de la DiBa). (S)

___(2010): "Escritura dramática, Dramaturgia y Política Cultural en Cataluña (1986-2006). Retrospectiva.", Madrid, Pygmalion, Revista de teatro general y comparado, Número 1: El teatro catalán en los inicios del siglo XXI. David George (Ed.) Instituto del Teatro y Universidad Complutense, pp. 17-38. (A). (ISSN 2171-3820)

Participació en congressos i jornades sobre arts escèniques:

2018: Participació en el XXVII Seminario Internacional del Centro de Investigación de Semiótica Literaria, Teatral y Nuevas Tecnologías (SELITENA@T): Teatro, (Auto)biografía y Autoficción (2000-2018). Homenaje al professor José Romera Castillo. UNED, Madrid.

2016: Conductor del col·loqui “Nuevas poéticas”, Círculo de confluencia de dramaturgos de América Latina y España. Dramaturgia en Red /sin fronteras (amb participants d'Argentina, Brasil, Colòmbia, Mèxic i Espanya -Madrid, Catalunya, País Basc-). Centre Cívic Guinardó, 22 de juliol. http://www.teatredelsargonautes.com/circulo-d

2012: IV Jornades de debat sobre el repertori teatral català. Dones i teatre (Institut del Teatre de BCN, 9 de novembre de 2012). Jornada organitzada per GRAE i UOC. Comunicació: “Presència i absència de creadores escèniques dins el sistema teatral contemporani a Catalunya”.

2012: I Congrés Internacional organitzat per GRAE: "La frontera, un concepte ineludible?". Barcelona, 1,2 i 3 de març.

2011: "Dames de l'escena: La mirada des d'un cos de dona; tres llenguatges escènics”, amb Sol Picó, Marta Carrasco i Carme Portacelli. Moderadora: Mercè Ballespí. (1 i 4 de juliol). La Caldera, BCN.

2010: Scanner II: Jornades de Reflexió sobre la investigació en Arts escèniques. Institut del Teatre de la DiBa (del 19 al 21 d'octubre).

2009: VI Jornadas Internacionales de Artes escénicas de la Feria Internacional de Teatro y Danza de Huesca (2009): "Razones para progamar danza y teatro contemporáneo en tiempos de crisis (del 30 de setembre al 2 d'octubre de 2009).

2007: II Encuentros para la Creación Contemporánea de la Red de Teatros Alternativos de España. Encuentros en Magalia, Navas del Marqués (Ávila). Assistència als col·loquis i direcció de les lectures dramatitzades: Instantáneas, d'Antoni Cremades; i Tránsitos, de Carles Batlle i Jordà. (13 al 21 de juliol).

2006: Encuentros en Magalia: encuentros para la Creación Contemporánea de la Red de Teatros Alternativos de España. Navas del Marqués (Ávila). Assistència als col·loquis i a les lectures dramatitzades (19 al 22 de juliol).

 

Experiència professional com a autor i director escènic:

Guanyador del XLIV Premi Born de Teatre 2019 amb l’obra Los Satélite.
Glásnost, partitura escènica i sonora per a dues actrius, Teatre i Noves Tecnologies, col·laboració amb el compositor Diego Dall’Osto (residència artística a Fabra i Coats, maig 2018 i Estrena al teatre La Gleva de Barcelona, 30 oct a 11 nov. 2018).
Cocina Límite (performance teatral, enològica i gastronòmica amb Anabel Moreno i Blanca Pàmpols). La Rosa de Martínez, 2015-2016. Festival E.V.A. 2016.
La Montaña Virtual y otros cuentos tecnológicos (Teatre Kaddish, 2014. Altres circuits: La Rosa de Martínez, 2014-2015.)
La Lengua Atolondrada (Fabra i Coats, maig 2013; estrena al Tantarantana Teatre, oct-nov. 2013). Lectura dramatitzada dins el cicle Benditas Lecturas: “nueva dramaturgia catalana”, Café de la Maldita Vanidad, Bogotà (Colòmbia), 23 de juliol de 2016.
Nocturn a quatre mans (2008), procés d’escriptura i lectura dramatitzada subvencionats amb una ajuda d'investigació i creació de l'EADC (Gencat). Lectura a càrrec de: Anabel Moreno, Pere Arquillué i David vert (Obrador Internacional de Dramatúrgia-Sala Beckett de Gràcia);
Folie en famille (Sala Beckett, 2007. Text nominat als premis Butaca), producció Sala Beckett i cia. Niederungen amb la col·laboració de l'ICIC (Gencat).
Sweet Dreams, coescrita amb Enric Nolla (Tantarantana Teatre, 2005), espectacle subvencionat per l'ICIC (Gencat): subvencions per a una producció en concret per l'any 2005.
Niederungen (coproducció Sitges Teatre Internacional i Sala Beckett, 2002-2004): Premi Butaca 2002 Millor Espectacle de petit format i Millor Escenografia. Gira internacional: Espanya, França (Festival Franco-Ibèric de Bayonne), Hongria (Kórtars Drama Festival.)
Addictes a la Pepsi (Sala Beckett, 1999). Producció: Sala Beckett de Barcelona.
Obres radiofòniques:
Els inquilins (Catalunya Ràdio, 2006), Simulacre i Una nit (COM ràdio, 2008). Publicats per Re&Ma.

Altres muntatges com a director escènic i dramaturg:
En estat d'excepció, de Falk Richter (Sala Beckett, 2011); espectacle subvencionat per l'ICIC: ajudes a la creació i exhibició d'un espectacle en concret 2010 (Gencat); Jaula, D'Itziar Pascual (Tantarantana, 2008); Efectes secundaris, d'Ada Vilaró (Tantarantana, 2007); espectacle subvencionat per l'ICIC: ajudes a la creació i exhibició d'un espectacle en concret 2007 (Gencat); Col·laboració en la direcció de: El meu avi no va anar a Cuba, de Victòria Szpunberg (La cuina, Palau de la Virreina, Nau Ivanov, 2008); Tractament textual de la versió catalana de l'espectacle Medea Mix, de la cia. Metadones (Sala Beckett, 1996).


Textos teatrals publicats:
Niederungen (Sala Beckett i Sitges Teatre Internacional, 2002.) Re&ma. Col. En Cartell, núm. 3
Folie en famille (Sala Beckett, 2007.) Ed. Re&ma-Col. En cartell, núm 19
Una nit (COM ràdio, 2008)/ Ed. Re&ma. i Areatangent /Teatre radiofònic. Col. Off Cartell. Núm. 3, març 2009.
Altres textos no estrenats:
Llengua de Bou (1998), Tarta Tatin (2001), S'Horabaixa (2016), finalista del Premi Born de teatre 2016.

Espectacles estrenats en el context universitari:
MARIVAUX: La disputa (1997); MAETERLINCK: Interior, La mort de Tintagiles, Els cecs (1998); SCHNITZLER: La cacatua verda (1999); DYLAN THOMAS: Sota el bosc lacti (2000); SHAKESPEARE: Troilus i Cressida (2001); Mariana de ALCOFORADO: Cartes d'amor d'una monja portuguesa (2002); El model de guix de la casa Buonarotti (creació col·lectiva a partir de textos d'Erwin PANOFSKY, 2003); Joan BROSSA: L'anell sota el guant, Pim Pam Pum o la muntanya de pomes, fregolisme (2004); Murasaki SHIKIBU, Història de tres amors (dramatúrgia a partir de La novel·la de Genji, 2005); Victoria SZPUNBERG: Missió K (2006); Falk RICHTER, Electronic City (2007); Von KLEIST, Pentesilea (Tallers 3er ESAD 2008); R.W. FASSBINDER, Sang al coll del gat (2009); Alexander VAMPÍLOV: La cacera de l'ànec (2010), El Club de Julieta: Creació col·lectiva a partir de la Tragèdia de Romeo i Julieta, de William SHAKESPEARE (2011); Theresia WALSER: Putes errants + Tanta ferocitat ja no existeix als nostres boscos (2012); Agnès i el Planeta Blau, creació col·lectiva a partir de l'obra Un Somni, d'August STRINDBERG (2013); One for the Road, de Harold PINTER; This is a chair i Far Away, de CARYL CHURCHILL (2014), Rosa Bernd, de Gerhardt HAUPTMANN (2015); Une Ombre de la Rue, creació a partir de textos de Roland BARTHES (2016); The Cat and the Moon, de W.B. YEATS, en original anglès dins el Congrés “Yeats i Àsia” organitzat pel CERAO -Centre d'Estudis i de Recerca sobre l'Àsia Oriental-. Director del Congrés: Dr. Sean Golden. Casa de Convalescència i Sala Teatre de la UAB (desembre 2016); La Libertad en el Tejado, de Maria Teresa LEÓN (actuacions a la UAB i al FITUG, Festival Internacional de Teatre Universitari de Granada, abril 2017); Una Chica del Este, de Miruna DINU (2018); 3 Hiverns, de Tena ŠTIVIČIĆ (2019); Amor i Informació, de Caryl CHURCHILL (2020).

Ricard Gázquez

Ricard Gázquez Pérez

Doctor en Arts Escèniques per la UAB, febrer de 2016. Llicenciat en Filologia Hispànica per la UAB, 1993. Posgraduat en Teoria i Història del Teatre (Institut del Teatre i Departament de Filologia Catalana UAB), 1993. Curs d'Aptitud Pedagògica, ICE, 1992.


Experiència docent:

- Director artístic de l’Aula de Teatre de la UAB des de 2006: coordinador de cursos i activitats, programador de la sala Teatre de la UAB .

- Professor de tallers d'interpretació actoral i escenificació a l'Aula de Teatre de la UAB: 1999-2020.

- Professor de Dramatúrgia i Direcció Escènica a l’Institut del Teatre, Escola Superior d’Art Dramàtic de la Diputació de Barcelona: 2017-2020.

- Professor de Dramatúrgia i Análisi del Discurs Oral i Excrit a l’Escola Superior d’Art Dramàtic Eòlia de Barcelona: 2019-2020.

- 2011: Professor del Taller: "Punts de partida per a una escriptura escènica" Programa COMENIUS REGIÓ: Fem teatre per travessar fronteres. Edició 2011, Sant Cugat del Vallès.

- 2011-2012: professor de Teoria i Història de la Literatura Dramàtica III, a l'Institut del Teatre de Terrassa.

-2008: Taller d'Escenificació per a alumnes de tercer curs d'Interpretació de l'Institut del Teatre de Barcelona. Escenificació de l’obra Pentesilea, de Von Kleist.

- 2007: Professor de Dramatúrgia per a alumnes de quart curs de Direcció i Dramatúrgia a l'Institut del Teatre de Barcelona. Curs: “Escriure des de l’escena”.

- Entre 2001 i 2019: professor de cursos d'Escriptura Dramàtica i Dramatúrgia actoral a l'Obrador Internacional de Dramatúrgia de la Sala Beckett de Barcelona.

- 2012 i 2013: Professor de Literatura dramàtica i anàlisi de textos teatrals a l'Escola Arsènic-Espai de Creació de Granollers (cursos preparatoris d'accés a l'Institut del teatre).

 

 

Resum activitat Investigadora (publicacions recents):

Gázquez Pérez, Ricard (2020): “Els teatres a la ciutat de Barcelona i l’art comunitari: una aproximació“, Estudis Escènics-Quaderns de l’Institut del Teatre, núm. 44 (pendent de publicació).

___(2019): “Estrategias Narrativas de Autoficción en la Escena Interdisciplinar. Heterónimos, Dobles y otras Representaciones del Yo (Lidia González-Zoilo y Macarena Recuerda Shepherd), dins G. Laín Corona y R. Santiago Nogales (eds.) (2019). Teatro, (auto)biografía y autoficción (2000-2018) en homenaje al profesor José Romera Castillo. Madrid: Visor Libros, vol. III (Biblioteca Filológica Hispana, n.º 210), ISBN: 978-84-9895-2010-0.

___ (2018): “Creadoras unipersonales: entre el teatro, la danza y la performance”, dins Mujer y Teatro en la España del Siglo XXI (monográfico), Revista de Investigación Teatral Don Galán, núm 8, Centro de Documentación Teatral (CDT), INAEM. (ISSN: 2174-713X | NIPO: 035160842). (Online) http://teatro.es/contenidos/donGalan/donGalanNum8/pagina.phpvol=8&doc=1_7

___(2018): “What to Do with the Leftovers of the Arts Industry? Recycling artists and theatrical policies in twenty-first century Barcelona, Spain”, Performance Research Review (RPRS), Volume 22, Issue 8. Article ID: RPRS 1433375,(Susanne Foellmer & Richard Gough ed.), Taylor & Francis, UK. pp. 31-38.

___(2016): Autoficciones: poéticas de la experiencia, Editorial Académica Española, OmniScriptum GmbH & Co. KG, Saarbrücken, Alemania. (ISBN: 978-3-8417-6982-4). (L)

___(2017): "Magda Puyo: l'art com a eina de coneixement”, Dossier Magda Puyo, Revista Pausa, núm. 38. Gener. (A) (ISSN 1699-6070)

___(2015): La Escenificacón del Yo en los Solos de las Nuevas Creadoras Interdisciplinares en España: 2000-2014. UAB, Barcelona, 2016. Directora de tesi: Dra. Mercè Saumell. (L) (S). (ISBN: 9788449059711)

___(2013): “Presència i absència de creadores escèniques dins el sistema teatral contemporani a Catalunya”, dins Dona i teatre al segle XXI, (Jordi Lladó i Jordi Vilaró coord.), Barcelona, Punctum & GRAE, pp.61-89 (CL) (S). (ISBN: 978-84-940694-4-4).

___(2012): "Escriure per a l'escena: mentiders, jugadors i cagadubtes. Breu dissertació sobre la pedagogia de la dramatúrgia”, Obrador - Sala Beckett: Revista Pausa, núm. 34, pp. 177-182. (A) (ISSN 1699-6070)

___(2011): "Escriure des de l'experiència personal: la intimitat a escena. Cinc creadores contemporànies", Obrador - Sala Beckett: Revista Pausa, Quadern de teatre contemporani, núm 33. (A)(ISSN 1699-6070)

___(2011): Escrituras performativas de autora en la escena catalana contemporánea. (Treball de recerca DEA). Directora: Dra. Mercè Saumell i Vergès (Institut del Teatre de la DiBa). (S)

___(2010): "Escritura dramática, Dramaturgia y Política Cultural en Cataluña (1986-2006). Retrospectiva.", Madrid, Pygmalion, Revista de teatro general y comparado, Número 1: El teatro catalán en los inicios del siglo XXI. David George (Ed.) Instituto del Teatro y Universidad Complutense, pp. 17-38. (A). (ISSN 2171-3820)

Participació en congressos i jornades sobre arts escèniques:

2018: Participació en el XXVII Seminario Internacional del Centro de Investigación de Semiótica Literaria, Teatral y Nuevas Tecnologías (SELITENA@T): Teatro, (Auto)biografía y Autoficción (2000-2018). Homenaje al professor José Romera Castillo. UNED, Madrid.

2016: Conductor del col·loqui “Nuevas poéticas”, Círculo de confluencia de dramaturgos de América Latina y España. Dramaturgia en Red /sin fronteras (amb participants d'Argentina, Brasil, Colòmbia, Mèxic i Espanya -Madrid, Catalunya, País Basc-). Centre Cívic Guinardó, 22 de juliol. http://www.teatredelsargonautes.com/circulo-d

2012: IV Jornades de debat sobre el repertori teatral català. Dones i teatre (Institut del Teatre de BCN, 9 de novembre de 2012). Jornada organitzada per GRAE i UOC. Comunicació: “Presència i absència de creadores escèniques dins el sistema teatral contemporani a Catalunya”.

2012: I Congrés Internacional organitzat per GRAE: "La frontera, un concepte ineludible?". Barcelona, 1,2 i 3 de març.

2011: "Dames de l'escena: La mirada des d'un cos de dona; tres llenguatges escènics”, amb Sol Picó, Marta Carrasco i Carme Portacelli. Moderadora: Mercè Ballespí. (1 i 4 de juliol). La Caldera, BCN.

2010: Scanner II: Jornades de Reflexió sobre la investigació en Arts escèniques. Institut del Teatre de la DiBa (del 19 al 21 d'octubre).

2009: VI Jornadas Internacionales de Artes escénicas de la Feria Internacional de Teatro y Danza de Huesca (2009): "Razones para progamar danza y teatro contemporáneo en tiempos de crisis (del 30 de setembre al 2 d'octubre de 2009).

2007: II Encuentros para la Creación Contemporánea de la Red de Teatros Alternativos de España. Encuentros en Magalia, Navas del Marqués (Ávila). Assistència als col·loquis i direcció de les lectures dramatitzades: Instantáneas, d'Antoni Cremades; i Tránsitos, de Carles Batlle i Jordà. (13 al 21 de juliol).

2006: Encuentros en Magalia: encuentros para la Creación Contemporánea de la Red de Teatros Alternativos de España. Navas del Marqués (Ávila). Assistència als col·loquis i a les lectures dramatitzades (19 al 22 de juliol).

 

Experiència professional com a autor i director escènic:

Guanyador del XLIV Premi Born de Teatre 2019 amb l’obra Los Satélite.
Glásnost, partitura escènica i sonora per a dues actrius, Teatre i Noves Tecnologies, col·laboració amb el compositor Diego Dall’Osto (residència artística a Fabra i Coats, maig 2018 i Estrena al teatre La Gleva de Barcelona, 30 oct a 11 nov. 2018).
Cocina Límite (performance teatral, enològica i gastronòmica amb Anabel Moreno i Blanca Pàmpols). La Rosa de Martínez, 2015-2016. Festival E.V.A. 2016.
La Montaña Virtual y otros cuentos tecnológicos (Teatre Kaddish, 2014. Altres circuits: La Rosa de Martínez, 2014-2015.)
La Lengua Atolondrada (Fabra i Coats, maig 2013; estrena al Tantarantana Teatre, oct-nov. 2013). Lectura dramatitzada dins el cicle Benditas Lecturas: “nueva dramaturgia catalana”, Café de la Maldita Vanidad, Bogotà (Colòmbia), 23 de juliol de 2016.
Nocturn a quatre mans (2008), procés d’escriptura i lectura dramatitzada subvencionats amb una ajuda d'investigació i creació de l'EADC (Gencat). Lectura a càrrec de: Anabel Moreno, Pere Arquillué i David vert (Obrador Internacional de Dramatúrgia-Sala Beckett de Gràcia);
Folie en famille (Sala Beckett, 2007. Text nominat als premis Butaca), producció Sala Beckett i cia. Niederungen amb la col·laboració de l'ICIC (Gencat).
Sweet Dreams, coescrita amb Enric Nolla (Tantarantana Teatre, 2005), espectacle subvencionat per l'ICIC (Gencat): subvencions per a una producció en concret per l'any 2005.
Niederungen (coproducció Sitges Teatre Internacional i Sala Beckett, 2002-2004): Premi Butaca 2002 Millor Espectacle de petit format i Millor Escenografia. Gira internacional: Espanya, França (Festival Franco-Ibèric de Bayonne), Hongria (Kórtars Drama Festival.)
Addictes a la Pepsi (Sala Beckett, 1999). Producció: Sala Beckett de Barcelona.
Obres radiofòniques:
Els inquilins (Catalunya Ràdio, 2006), Simulacre i Una nit (COM ràdio, 2008). Publicats per Re&Ma.

Altres muntatges com a director escènic i dramaturg:
En estat d'excepció, de Falk Richter (Sala Beckett, 2011); espectacle subvencionat per l'ICIC: ajudes a la creació i exhibició d'un espectacle en concret 2010 (Gencat); Jaula, D'Itziar Pascual (Tantarantana, 2008); Efectes secundaris, d'Ada Vilaró (Tantarantana, 2007); espectacle subvencionat per l'ICIC: ajudes a la creació i exhibició d'un espectacle en concret 2007 (Gencat); Col·laboració en la direcció de: El meu avi no va anar a Cuba, de Victòria Szpunberg (La cuina, Palau de la Virreina, Nau Ivanov, 2008); Tractament textual de la versió catalana de l'espectacle Medea Mix, de la cia. Metadones (Sala Beckett, 1996).


Textos teatrals publicats:
Niederungen (Sala Beckett i Sitges Teatre Internacional, 2002.) Re&ma. Col. En Cartell, núm. 3
Folie en famille (Sala Beckett, 2007.) Ed. Re&ma-Col. En cartell, núm 19
Una nit (COM ràdio, 2008)/ Ed. Re&ma. i Areatangent /Teatre radiofònic. Col. Off Cartell. Núm. 3, març 2009.
Altres textos no estrenats:
Llengua de Bou (1998), Tarta Tatin (2001), S'Horabaixa (2016), finalista del Premi Born de teatre 2016.

Espectacles estrenats en el context universitari:
MARIVAUX: La disputa (1997); MAETERLINCK: Interior, La mort de Tintagiles, Els cecs (1998); SCHNITZLER: La cacatua verda (1999); DYLAN THOMAS: Sota el bosc lacti (2000); SHAKESPEARE: Troilus i Cressida (2001); Mariana de ALCOFORADO: Cartes d'amor d'una monja portuguesa (2002); El model de guix de la casa Buonarotti (creació col·lectiva a partir de textos d'Erwin PANOFSKY, 2003); Joan BROSSA: L'anell sota el guant, Pim Pam Pum o la muntanya de pomes, fregolisme (2004); Murasaki SHIKIBU, Història de tres amors (dramatúrgia a partir de La novel·la de Genji, 2005); Victoria SZPUNBERG: Missió K (2006); Falk RICHTER, Electronic City (2007); Von KLEIST, Pentesilea (Tallers 3er ESAD 2008); R.W. FASSBINDER, Sang al coll del gat (2009); Alexander VAMPÍLOV: La cacera de l'ànec (2010), El Club de Julieta: Creació col·lectiva a partir de la Tragèdia de Romeo i Julieta, de William SHAKESPEARE (2011); Theresia WALSER: Putes errants + Tanta ferocitat ja no existeix als nostres boscos (2012); Agnès i el Planeta Blau, creació col·lectiva a partir de l'obra Un Somni, d'August STRINDBERG (2013); One for the Road, de Harold PINTER; This is a chair i Far Away, de CARYL CHURCHILL (2014), Rosa Bernd, de Gerhardt HAUPTMANN (2015); Une Ombre de la Rue, creació a partir de textos de Roland BARTHES (2016); The Cat and the Moon, de W.B. YEATS, en original anglès dins el Congrés “Yeats i Àsia” organitzat pel CERAO -Centre d'Estudis i de Recerca sobre l'Àsia Oriental-. Director del Congrés: Dr. Sean Golden. Casa de Convalescència i Sala Teatre de la UAB (desembre 2016); La Libertad en el Tejado, de Maria Teresa LEÓN (actuacions a la UAB i al FITUG, Festival Internacional de Teatre Universitari de Granada, abril 2017); Una Chica del Este, de Miruna DINU (2018); 3 Hiverns, de Tena ŠTIVIČIĆ (2019); Amor i Informació, de Caryl CHURCHILL (2020).

M'agradaria estar informat de les novetats

Subscriu-te al butlletí electrònic de l'ERAM