
- Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia
- Grau Arts Escèniques - Interpretació
- Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia
- Actors direction (Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia)
- Àmbit de creació III (Grau Arts Escèniques - Interpretació)
- Àmbit de creació III: teatre musical (Grau Arts Escèniques - Interpretació)
- Direcció d'actors (Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia)
- Direcció d'actors (Grau Arts Escèniques - Interpretació)
- Image Theory and Analysis (Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia)
- Teoria i anàlisi de la imatge (Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia)
Actriu, creadora i doctora en cinema. Llicenciada en Interpretació per l’Institut del Teatre de Barcelona, amb estudis al Conservatori del V Districte de París, i doctora en Cinema per la Universitat Pompeu Fabra. La seva pràctica combina la performance, el cinema i la recerca, desenvolupant projectes en la intersecció entre l’escena, la dansa i les arts visuals, sovint travessats per l’humor i una aproximació interdisciplinària. És membre de la companyia d’arts escèniques Los Detectives, les obres de la qual —Kopfkino (2016), Pienso casa Digo Silla (2019), Concrete Matter (2022) i Les Chevaliers, Capítol 1 i 2— s’han estrenat i presentat en teatres i festivals com el Festival Sâlmon (2016-2019-2020-2024), el Festival Grec, el Festival de Dansa Metropolitana, el Circular Festival de Portugal, IVAM València, CA2M Madrid, Tabakalera Donosti, Festival BAD Bilbao, Festival TNT, Centre Párraga, La Mutant de València, entre d’altres.
Com a intèrpret, ha treballat amb artistes i companyies com Sociedad Doctor Alonso o Juan Domínguez, i ha participat en nombroses peces escèniques i cinematogràfiques, entre les quals destaquen Songs from the bitch witch women (Dir. Mariona Naudin, Teatros del Canal 2025, Festival TNT, Fundació Brossa 2024), Wunder d’Enis Maci (Dir. Juan Miranda, Schauspielhaus Viena 2025, Sala Beckett 2024), Ejercicios para ver a Dios (Dir. Miguel Ángel Blanca, Festival D’A Barcelona 2025), El espíritu de la araña (Dir. Antonia Rossi i Roberto Contador, FID Marseille 2024), Contrakant (Dir. Cia Doctor Alonso, Mercat de les Flors, BAD Bilbao), Ardara de Raimon Fransoy i Xavier Puig (In-Edit Film Festival 2019), Los Campos magnéticos de Lluís de Sola (Festival de Cinema d’Autor de Barcelona 2018), Fiesta de bailes para salvar el mundo (Dir. Miguel Ángel Blanca, Festival de Música Viva de Vic, Atlàntida Film Fest), Turba (Dir. Mos Maiorum, Teatre Lliure, Festival Temporada Alta), Sapucay (Dir. Juan Miranda, Festival Grec, Temporada Alta, Festival FIDCU, Uruguai, Festival Katharsis, Teatre Lliure 2021), entre d’altres.
Actualment desenvolupa el quart projecte escènic de la companyia Los Detectives, Les Chevaliers Capítol 2 (Festival TNT, Festival ZIP TNC, La Mutant), i un projecte en solitari, La Vía Láctea (La Caldera, Festival Citemor, Los In La Poderosa). Acaba d’estrenar Ejercicios para ver a Dios, un llargmetratge dirigit per Miguel Ángel Blanca (Magaluf Ghost Town) i produït per Boogaloo Films, així com El espíritu de la araña, d’Antonia Rossi i Roberto Contador, estrenat al Festival FID Marseille 2024.
Doctorat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra amb la primera tesi de Recerca Aplicada aprovada a Catalunya. Menció Cum Laude per unanimitat del jurat.
Màster en Cinema i Audiovisual Contemporanis a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.
Llicenciatura en Art Dramàtic a l'Institut del Teatre de Barcelona.
Llicenciatura en Cinema a La Sorbona, Paris 1-Panthéon-Sorbonne.
Grau en Art dramàtic al Conservatori du Ve Arrondissement de París.
Els seus interessos de recerca comprenen,les relacions entre cinema, escena i cos des de la teoria i la pràctica. En el pla teòric estudia la teatralitat en certes cinematografies contemporànies, mentre que, en el terreny de la pràctica artística, li interessa traduir certes formes del cinema contemporani en formes escèniques que continguin com a eix central el cos i la seva potència d'encarnació
Ha estat membre dels projectes de recerca escènica Ocupaciones, La Porta 2012 i Mortal de Necesidad amb Oscar Dasí, Sergi Faustino i Itxaso Corral, 2013-2014. Ha estat artista resident del Graner y de La Caldera durant diversos anys consecutius entre 2014-2020.
Ha participat al Seminari Internacional de joves creadors i crítics escènics organitzat pel Festival TransAmériques de Montreal, Canadá, FTA, al Seminari Internacional de creadors i directors escènics emergents Director’s Mediterranean Lab, Teatre Lliure 2020, a Joc i Escena, organitzat per l'Institut del Teatre entre d'altres. Ha publicat artícles pel CCCB i per la revista Comparative Cinema.
- María García Vera 2025 Traslación de códigos en las artes escénicas: interacciones entre el cuerpo y la imagen cinematográfica en la compañía Los Detectives Institut del Teatre Revista Estudis Escènics (p.(en procés de publicació))
- María García Vera, Piel de Lava 2023 El grupo es un compromiso, una militancia, la base de todos los vínculos (una conversación con Piel de Lava) (Pausa) Quadern de Teatre Contemporani (Pausa) Quadern de Teatre Contemporani (p.https://www.revistapausa.cat/grupo-compromiso-piel-de-lava/)
- María García Vera 2020 El cuerpo de síntesis. El doble herético CCCB LAB. Investigación en innovación en cultura. CCCB LAB. Investigación en innovación en cultura. (p.https://lab.cccb.org/es/miradas-laterales-al-videojuego/)
- María García Vera 2018 Reseña del libro de entrevistas a Robert Kramer, Punto de partida. http://www.ocec.eu/cinemacomparativecinema/index.php/es/ Comparative cinema UPF (p.http://www.ocec.eu/cinemacomparativecinema/index.php/es/) http://www.ocec.eu/cinemacomparativecinema/index.php/es/ Article Revista