
- Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia
- Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia
- Multimedia Technologies II (Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia)
- Multimedia technology (Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia)
- Tecnologies multimèdia (Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia)
- Tecnologies multimèdia II (Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia)
- Transmedia Project: Expression (Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia)
- Transmedia Project: Idea (Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia)
- Transmedia Project: Tools (Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia)
Actualment desenvolupa la seva activitat a l’Escola Universitària ERAM, on combina tasques de docència i coordinació:
Coordinador del Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia (GCAM i DACM).
Professor Titular del Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia (GCAM i DACM).
Tutor de segon curs del GCAM.
Membre del Playful Living Lab, el laboratori de recerca en disseny d’interacció de l’ERAM.
Anteriorment, a l’Escola Universitària ERAM, va exercir responsabilitats de gestió tecnològica, entre les quals:
IT Manager de l’escola.
Dissenyador UX i desenvolupador de les aplicacions digitals.
Responsable de la infraestructura i els sistemes IT de l’ERAM.
Els seus inicis en la docència universitària es remunten a la Fundació UdG: Innovació i Formació, on va desenvolupar les tasques de:
Director del Diploma d’Especialització en Disseny Gràfic.
Professor del Diploma en Disseny Gràfic (Adobe Illustrator / InDesign).
Professor del Diploma en Desenvolupament Web.
Professor del Curs d’Especialització en Community Manager.
Prèviament, havia treballat en diferents empreses del sector audiovisual i del disseny.
Graduat en Realització Audiovisual i Multimèdia per l’Escola Universitària ERAM (títol propi de la Universitat de Girona), estudis que més endavant convalidaria amb el Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia (GCAM) / Degree in Audiovisuals and Multimedia Communication (DACM), especialitzant-se en l’àmbit del disseny interactiu i el desenvolupament d’aplicacions digitals.
És MA Design – Màster en Disseny, especialitat en Disseny Interactiu per la Lincoln University (Regne Unit).
Actualment és coordinador del Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia (GCAM/DACM) i professor titular a l’Escola Universitària ERAM, on també forma part del Playful Living Lab, el laboratori de disseny d’interacció de l’escola.
La seva recerca s’articula entorn de quatre línies principals:
L’ús de les tecnologies en l’aprenentatge universitari i la gamificació en les metodologies docents.
L’experiència d’usuari (UX) en plataformes digitals.
Les tecnologies aplicades al desenvolupament d’aplicacions digitals.
L’ús de la tecnologia per a la sostenibilitat.
Va iniciar els estudis de doctorat a la Northampton University i a la Universitat de Girona, dins l’àrea d’educació. Des del 2024 és doctorand en Tecnologia a la Universitat de Girona, en l’àmbit de la Sustainable HCI, amb el projecte: Designing interactive technologies that empower us to transition to holistically sustainable lifestyles in a meaningful and joyful way.
Jordi Márquez Puig és dissenyador i investigador en el camp de la Interacció Humà-Computador (Human-Computer Interaction). La seva recerca se centra en com el disseny de tecnologies interactives pot contribuir a la transició cap a estils de vida sostenibles d’una manera significativa i joyful, posant especial èmfasi en l’experiència d’usuari i en el paper transformador de la tecnologia en l’educació i la vida quotidiana.
En general, la seva investigació explora les dimensions aplicades, teòriques i metodològiques del disseny d’interacció i de les tecnologies digitals, amb un interès particular en la gamificació, el disseny centrat en l’usuari i l’ús de la tecnologia per a la sostenibilitat.
Àrees d’expertesa: Interaction Design, Sustainable HCI, User Experience (UX), Design Research, Educational Technology, Gamification, Digital Applications Development, Co-Design Methods.
- Altarriba Bertran, Ferran and Buruk, O\uguz'Oz' and Márquez Puig, Jordi and Hamari, Juho 2025 How Can Interactive Technology Help Us to Experience Joy With (in) the Forest? Towards a Taxonomy of Tech for Joyful Human-Forest Interactions Proceedings of the 2025 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (p.1–21) Paper
- Altarriba Bertran, Ferran and Márquez Puig, Jordi and Corominas, Jur 2025 An In-Progress Research through Design Exploration of the Frictions Emerging in Playful Public Expression Systems (and How to Navigate Them) Proceedings of the Nineteenth International Conference on Tangible, Embedded, and Embodied Interaction (p.1–7) Paper
- Altarriba Bertran, Ferran and Márquez Puig, Jordi 2024 What if we re-position joy at the heart of the sustainability transition? Proceedings of the Halfway to the Future Symposium (p.1–5) Paper
- Bertran, Ferran Altarriba and Puig, Jordi Márquez and Cirera, Maria Llop and Illas, Eva Forest and Bertran, Joan Planas and Plana, Ernest Forts and Thibault, Mattia and Hamari, Juho and others 2023 The Wild Probes: Towards a Collection of Hybrid Tools for Situated, Caring & Playful Co-design within the Forest Temes de Disseny (p.158–175) Article Revista
- Altarriba Bertran, Ferran and Jordán Sánchez, Núria and Márquez Puig, Jordi and Llop Cirera, Maria and Forts Plana, Ernest and Montero Collell, Ester and Martín Capdeferro, Oriol and Buruk, O\uguz'Oz' and Hamari, Juho 2023 The WildTech Experience: a Playful Installation for Walking Through the Outcomes of a One-Month Backpacking Study Companion Publication of the 2023 ACM Designing Interactive Systems Conference (p.246–250) Paper
- Altarriba Bertran, Ferran and Márquez Puig, Jordi and Llop Cirera, Maria and Forest Illas, Eva and Planas Bertran, Joan and Forts Plana, Ernest and Buruk, O\uguz'Oz' and Genç, Ça\uglar and Thibault, Mattia and Hamari, Juho 2023 Designing and Using the Wild Probes Toolkit (v1) to Co-Design From-the-Wild Proceedings of the 2023 ACM Designing Interactive Systems Conference (p.765–778) Paper