Albert Elduque

Albert Elduque Busquets

Albert Elduque és Llicenciat en Comunicació Audiovisual (2008), Màster en Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporanis (2009) i Doctor en Comunicació Social (2014) per la Universitat Pompeu Fabra. La seva tesi doctoral va estar dedicada als conceptes de gana, consum i vòmit en el cinema modern europeu i brasiler. Del 2016 al 2019 va ser investigador postdoctoral a la University of Reading (Regne Unit) dins del projecte "Towards an Intermedial History of Brazilian Cinema: Exploring Intermediality as a Historiographic Method", dins del qual va estudiar les relacions entre música popular i cinema al Brasil, especialment en els documentals musicals. Al llarg dels anys ha realitzat estades de recerca a la Universidade de São Paulo, la Universidad Nacional de Colombia, la Universidade Federal Fluminense i la Universidade Federal de São Carlos.

La seva recerca se centra en el cinema polític a Europa i al Brasil i en el documental musical, des d'una perspectiva de l'estudi de la posada en escena i les relacions entre el cinema i les altres arts. Ha publicat textos sobre cineastes com Pier Paolo Pasolini, Glauber Rocha, Joaquim Pedro de Andrade, Werner Herzog, Rainer Werner Fassbinder, John Cassavetes i Joge Silva i Marta Rodríguez. De 2010 a 2015 va ser coeditor de la revista de cinema online Contrapicado, i des del 2016 és coeditor de la revista acadèmica Comparative Cinema, editada per la Universitat Pompeu Fabra.

Albert Elduque

Albert Elduque Busquets

Albert Elduque és Llicenciat en Comunicació Audiovisual (2008), Màster en Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporanis (2009) i Doctor en Comunicació Social (2014) per la Universitat Pompeu Fabra. La seva tesi doctoral va estar dedicada als conceptes de gana, consum i vòmit en el cinema modern europeu i brasiler. Del 2016 al 2019 va ser investigador postdoctoral a la University of Reading (Regne Unit) dins del projecte "Towards an Intermedial History of Brazilian Cinema: Exploring Intermediality as a Historiographic Method", dins del qual va estudiar les relacions entre música popular i cinema al Brasil, especialment en els documentals musicals. Al llarg dels anys ha realitzat estades de recerca a la Universidade de São Paulo, la Universidad Nacional de Colombia, la Universidade Federal Fluminense i la Universidade Federal de São Carlos.

La seva recerca se centra en el cinema polític a Europa i al Brasil i en el documental musical, des d'una perspectiva de l'estudi de la posada en escena i les relacions entre el cinema i les altres arts. Ha publicat textos sobre cineastes com Pier Paolo Pasolini, Glauber Rocha, Joaquim Pedro de Andrade, Werner Herzog, Rainer Werner Fassbinder, John Cassavetes i Joge Silva i Marta Rodríguez. De 2010 a 2015 va ser coeditor de la revista de cinema online Contrapicado, i des del 2016 és coeditor de la revista acadèmica Comparative Cinema, editada per la Universitat Pompeu Fabra.

M'agradaria estar informat de les novetats

Subscriu-te al butlletí electrònic de l'ERAM