Introducció a la creació audiovisual, orígens i història, referents actuals. Anàlisi del guió i la dramatúrgia audiovisual. Conceptes de direcció i d’interpretació específics de l’àmbit audiovisual. L’escenotècnia i la producció audiovisual.

VIDEOS DE L'ASSIGNATURA

PROJECTES

ANTERIORSEGÜENT

PROFESSORS

Xicu

Xicu Masó Turón

Actor i director de teatre de llarga trajectòria, es va formar al Teatre Lliure de Barcelona, com ajudant de direcció de Fabià Puigserver i Lluís Pasqual. El 1977 va fundar el Talleret de Salt, l’escola de teatre El Galliner de Girona i la productora La Mirada.  Entre les seves darreres direccions cal esmentar "El mestre i Margarita" de Mijaíl Bulgákov (Teatre Lliure, 2004); "L’home dels coixins" de Martin McDonagh (Teatre Lliure, 2009); "Petits crims conjugals" d’Eric-Emmanuel Schmitt (Teatre Poliorama, 2011); i "Mequinensa" una adaptació de textos narratius de Jesús Moncada (TNC, 2012). En la temporada 2013/2014 ha dirigit "L’encarregat de Harold Pinter" (Teatre Lliure) i també "El cantador", un text de Serafí Pitarra a la Sala Tallers del TNC. Els seus darrers treballs com a intèrpret inclouen peces com "Adiós a la infancia", a partir de la narrativa de Juan Marsé, direcció d’Oriol Brogi (2013); "Els feréstecs", de Carlo Goldoni, direcció de Lluís Pasqual (2013); "Molly Sweeney" de Brian Friel, direcció de Miquel Górriz, (Premi Quim Masó 2011); "El silenci del mar de Vercors" (Jean Bruller), direcció de Miquel Górriz (2008); "Tres versions de la vida" de Yasmina Reza (2008); "La mel" de Tonino Guerra, direcció de Miquel Gorriz (2005); "Oncle Vània" de Txékhov, direcció de Joan Ollé (2004); "El fantàstic Francis Hardy" de Brian Friel, direcció de Xicu Masó (2004) o "Víctor o els nens al poder" de Roger Vitrac, direcció de Joan Ollé (2002), entre molts altres treballs.
Eduard

Eduard Molner Closas

Doctor en història, programador cultural i escriptor. Cap d’estudis del grau en Arts escèniques de l'Escola Universitària ERAM adscrita a la UdG, professor de literatura dramàtica. Doctor en història de Cum-Laude (2017) amb una tesi presentada a la Universitat de Barcelona: El Paral·lel fent país : impacte i percepció de l’oferta escènica de Paralel 1892-1936. Llicenciat en Geografia i Història: especialitzat en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona i Postgrau en gestió cultural, per la Universitat Pompeu Fabra.  Comissari de l’exposició Paral·lel 1894-1939 barcelona i l’espectacle de  la modernitat, que es va poder veure al centre de Cultura Contemporània de Barcelona, des de novembre de 2012 fins al mes de febrer de 2013, amb Xavier Albertí (premi de l’Associació de Crítics d’Art de Catalunya i Aplaudiment FAD Sebastià Gasch 2013). Col·abora regularment al suplement Culturas de La Vanguardia i ha col·laborat a les revistes Pausa, Hamlet, Avenç, BCN Metropolis, Serra d’Or, el diari Avui o la revista Altair. També ha participat en projectes editorials d’Enciclopedia Catalana i de l’Institut Ramon Llull. Ha estat productor de dues edicions del Festival de Músiques Contemporànies organitzat per l'Auditori de Barcelona i responsable de continguts del departament de comunicació del Teatre Lliure. Entre el 2005 i el 2009 va programar més de 500 actes del cicle de conferències sobre la lectura Vine a fer un cafè amb... i també va programar el cicle de teatre It Emergents entre 2010 i 2016 produït pel Festival Grec, Firatàrrega, Temporada Alta i l'Institut del Teatre. Ha assessorat la programació teatral del festival Kosmopolis 2011 i ha estat professor a l’Institut del Teatre. Recentment ha estat guardonat amb la primera edició del Premi Teresa Cunillé al millor estudi sobre la història del teatre català (novembre 2019) Forma part de l'equip d'investigació del projecte de recerca Pleasurescapes. Port Cities’ Transnational Forces of Integration finançat per l'Agència Estatal d'Investigació (AEI) . Referència: PCI2019-103743 3.  Forma part de l'equip d'investigació del projecte de recerca "Móns virtuals al cinema dels orígens: dispositius, estètica i públic" finançat (qualificació A) per l'Agència Estatal d'Investigació (AEI). Referència: PGC2018-096633-B-I00. L’investigador principal és el professor de la Universitat de Girona Ángel Quintana Morraja. Selecció d’algunes publicacions: · Bisbe, M., Molner, E., Jiménez, M. (2019) "Public intellectuals, political satire and the birth of activist public relations: The case of Attic Comedy" Public Relations Review. Ref: PUBRL_2018_563_R1 · Molner. E. (2014) "Theatre and performance in small nations" Catalan Journal of Communication & Cultural Studies. Tarragona, Spain, Rovira i Virgili University,  Pp. 153-163.· Molner, E. and Albertí, X. (2012) Carrer i escena. El Paral·lel 1892-1939. Barcelona, Spain, Viena Edicions.· Molner, E. (2009).  Sala Beckett 20 anys. Tarragona, Arola editors · Molner, E (2009). Pròleg a Lleons and La América de Edward Hopper, de Pau Miró and Eva Hibernia. Barcelona, Editorial Proa.
ANTERIORSEGÜENT
whatsapp