Introducció a la creació audiovisual, orígens i història, referents actuals. Anàlisi del guió i la dramatúrgia audiovisual. Conceptes de direcció i d’interpretació específics de l’àmbit audiovisual. L’escenotècnia i la producció audiovisual.

VIDEOS DE L'ASSIGNATURA

PROJECTES

ANTERIORSEGÜENT

PROFESSORS

Pere

Pere Puigbert Esponellà

Graduat en Realització Audiovisual i Multimèdia a l’ERAM, en el Bachelor en Media Production per la University of Notrhampton i especialitzat en Edició digital no lineal per a Cine, Vídeo i Televisió a l’Institut Superior de Disseny (IDEP). Ha treballat com a muntador en productores de cine i televisió, com ara Alea Docs & Films. Actualment, treballa com a realitzador i muntador audiovisual freelance, i ho compagina amb la seva tasca com a docent a l’ERAM. L’apassiona “crear poesia” a través de l'art audiovisual, i això s'ha plasmat en el seu cine. Un exemple és el projecte audiovisual Anima Naturae, que va guanyar un Premi G! de comunicació del Patronat de Turisme Costa Brava Girona (2014). Aquest projecte es va convertir en una exposició audiovisual itinerant al llarg del 2015-16. La natura és un tema central en els últims treballs que ha realitzat, ho veiem en el curt poètic Phantasma. Aquest audiovisual experimenta amb el so, fent ús de la tècnica de gravació binaural, cercant un contrast entre l'eco de la societat moderna i el so de la natura. També ha guanyat premis com el del Festival de Cinema de Girona (2009), amb Tomàs Mallol: les meves reflexions, o un premi Nanook del festival Curt.doc (2013) amb el curtmetratge Després de la Pluja. Un altre dels seus treballs és Fades, un migmetratge coproduït amb Televisió de Catalunya i emès en el programa “Taller.doc”, al Canal 33. Fa poc ha acabat el muntatge d’un documental i acaba d’embarcar-se en un projecte audiovisual, que vol captar el fluir d'un riu i convertir-se en una nova exposició audiovisual itinerant.
Eduard

Eduard Molner Closas

Doctor en història, programador cultural i escriptor. Cap d’estudis del grau en Arts escèniques de l'Escola Universitària ERAM adscrita a la UdG, professor de literatura dramàtica. Doctor en història de Cum-Laude (2017) amb una tesi presentada a la Universitat de Barcelona: El Paral·lel fent país : impacte i percepció de l’oferta escènica de Paralel 1892-1936. Llicenciat en Geografia i Història: especialitzat en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona i Postgrau en gestió cultural, per la Universitat Pompeu Fabra.  Comissari de l’exposició Paral·lel 1894-1939 barcelona i l’espectacle de  la modernitat, que es va poder veure al centre de Cultura Contemporània de Barcelona, des de novembre de 2012 fins al mes de febrer de 2013, amb Xavier Albertí (premi de l’Associació de Crítics d’Art de Catalunya i Aplaudiment FAD Sebastià Gasch 2013). Col·abora regularment al suplement Culturas de La Vanguardia i ha col·laborat a les revistes Pausa, Hamlet, Avenç, BCN Metropolis, Serra d’Or, el diari Avui o la revista Altair. També ha participat en projectes editorials d’Enciclopedia Catalana i de l’Institut Ramon Llull. Ha estat productor de dues edicions del Festival de Músiques Contemporànies organitzat per l'Auditori de Barcelona i responsable de continguts del departament de comunicació del Teatre Lliure. Entre el 2005 i el 2009 va programar més de 500 actes del cicle de conferències sobre la lectura Vine a fer un cafè amb... i també va programar el cicle de teatre It Emergents entre 2010 i 2016 produït pel Festival Grec, Firatàrrega, Temporada Alta i l'Institut del Teatre. Ha assessorat la programació teatral del festival Kosmopolis 2011 i ha estat professor a l’Institut del Teatre. Recentment ha estat guardonat amb la primera edició del Premi Teresa Cunillé al millor estudi sobre la història del teatre català (novembre 2019) Forma part de l'equip d'investigació del projecte de recerca Pleasurescapes. Port Cities’ Transnational Forces of Integration finançat per l'Agència Estatal d'Investigació (AEI) . Referència: PCI2019-103743 3.  Forma part de l'equip d'investigació del projecte de recerca "Móns virtuals al cinema dels orígens: dispositius, estètica i públic" finançat (qualificació A) per l'Agència Estatal d'Investigació (AEI). Referència: PGC2018-096633-B-I00. L’investigador principal és el professor de la Universitat de Girona Ángel Quintana Morraja. Selecció d’algunes publicacions: · Bisbe, M., Molner, E., Jiménez, M. (2019) "Public intellectuals, political satire and the birth of activist public relations: The case of Attic Comedy" Public Relations Review. Ref: PUBRL_2018_563_R1 · Molner. E. (2014) "Theatre and performance in small nations" Catalan Journal of Communication & Cultural Studies. Tarragona, Spain, Rovira i Virgili University,  Pp. 153-163.· Molner, E. and Albertí, X. (2012) Carrer i escena. El Paral·lel 1892-1939. Barcelona, Spain, Viena Edicions.· Molner, E. (2009).  Sala Beckett 20 anys. Tarragona, Arola editors · Molner, E (2009). Pròleg a Lleons and La América de Edward Hopper, de Pau Miró and Eva Hibernia. Barcelona, Editorial Proa.
ANTERIORSEGÜENT

M'agradaria estar informat de les novetats

Subscriu-te al butlletí electrònic de l'ERAM