- Grau Arts Escèniques - Interpretació
- Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia
- Grau en Moda
- Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia
- Expressions de la cultura contemporània (Manifestacions artístiques segona meitat del segle XX - avui) (Grau Arts Escèniques - Interpretació)
- Final Year Dissertation (Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia)
- Història de la moda (Grau en Moda)
- Llenguatges contemporanis (Grau en Moda)
- Treball final de grau (Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia)
- Treball final de grau (Grau Arts Escèniques - Interpretació)
Del 2001 al 2013 ha estat docent a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona (2001-2006 com a Becària de Recerca i Docència, i 2006-2013 com a Professora Associada), coordinant i fent docència, entre d’altres, al Màster de Formació del professorat de Secundària en l’especialitat de Dibuix. Del 2013 al 2015 ha treballat com a professora auxiliar convidada a la Universidade de Évora, Portugal, com a directora i docent del Mestrado em Ensino das Artes Visuais i el Grado em Educação Básica. Del 2017 al 2019 ha sigut docent al Màster propi de Fotografia Creativa de l’Escola Universitària ERAM (UdG). I del 2017 al 2018 docent al “Máster Universitario en Comisariado de Arte Digital” Escola Superior de Disseny ESDI (Ramon Llull).
Des del 2015 és docent al Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia, i docent al Grau en Arts Escèniques de l’ERAM (UdG). Des del 2017 és també tutora del Grau d’Arts de la UOC i docent al Màster Universitari en Estudios Culturales y Artes Visuales (perspectivas feministas y cuir/queer), MUECA, Universidad Miguel Hernández de Elche. I des del 2010 docent al “Máster Oficial Artes Visuales y Educación: un enfoque construccionista”, Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.
Membre del programa inter-universitari de doctorat “Arts i Educació: un enfocament construccionista”, coordinat per la UB, UdG i UGR. Membre també del grup de recerca ERAMSCI (Anàlisi i creació de continguts audiovisuals i escènics en la cultura contemporània) (GRAD0003) de l'ERAM, i col·laboradora del grup de recerca consolidat de la UB ESBRINA (subjectivitats i entorns educatius contemporanis) (2017 SGR 1248, 2014 SGR 632) i del grup Visionary Women Research Group; de la xarxa REUNI+D (red universitària d’investigació i innovació educativa); de la xarxa internacional Another Roadmap for Arts Education; i del grup Col·lectivaccions (2014-2017), que realitzava mediació i pràctiques col·laboratives en contextos artístics, i que el 2016 formà part dels projectes seleccionats al viver de Fabra i Coats, Fàbrica de Creació de Barcelona.
És membre del Comitè Científic del Congrés anual d’Art d’acció Fugas e Interferencias organitzat per la Universidad de Vigo des del 2016, i del Primer Congrés Campus de les Arts sobre recerca en la pràctica de les arts Indisciplines, realitzat el novembre de 2019. Membre del comitè revisor de la revista científica de la Revista Arte, Individuo y Sociedad de la Universidad Complutense de Madrid; de la Revista Eari Educación Artística, del Instituto Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives (Universitat de València); de la Revista Sin Objeto; i de la Revista Gender and Education (del 2013 al 2016).
Membre del tribunal dels Premis Ciutat de Barcelona 2017 i 2018. Membre del tribunal de selecció de les Beques d’Investigació i experimentació artística Fàbrica de Creació la Escocesa 2017, i Membre de la Comissió Assessora del Concurs Públic Direcció del Festival Grec el 2016.
Investigadora Principal del projecte europeu de recerca “Pleasurescapes. Port Cities’ Transnational Forces of Integration (2019 - 2022) (PCI2019-103743). Entitat: HERA Joint Research Programme: “Public Spaces: culture and Integration in Europe” Líder del projecte: Lisa Kosok (Hamburg University) Investigadors principals: Judit Vidiella (ERAM); Paul van de Laar (Erasmus University Rotterdam); Heiko Droste (Stockholm University) Dotació: 1.000.000€. Ha participat anteriorment en 8 projectes de recerca competitius finançats en convocatòries autonòmiques, nacionals i internacionals públiques, i també 1 projecte finançat no competitu CoNCA (Generalitat de Catalunya), i 3 investigacions no finançades.
Ha fet dues estades a l’estranger pre-doc: 2004 estada de 4 mesos a la Essex University, Departament de Sociologia amb Joanne Entwistle; 2005, 4 mesos a la Goldsmiths College, àrea d’Estudis de la Cultura Visual amb Gavin Butt. Ha participat en diversos projectes d’innovació docent (6 amb finançament de diverses entitats). Ha impartit nombrosos seminaris, tallers i jornades de formació en diverses institucions, museus, centres culturals, com ara el MACBA, Tabakalera, Museo Thyssen, Fabra i Coats, Centre Cultural la Mercè, la Panera, Estruch, MUSAC, etc. però també a diverses universitats com Universidad Complutense, Universidad del País Vasco, Universitat Autònoma de Barcelona, Universidade de Évora, Escuela de Capacitación Docente del Ministerio de Educación de Buenos Aires, Universidad de Buenos Aires, Universidade de Brasilia, etc.
El 2019 ha co-dirigit i interpretat, juntament amb Carla Rovira, Marga Socias i Jordi Duran la peça escènica la Defensa Alien en el Festival Internacional d’Arts Escèniques Temporada Alta. També ha co-dirigit el Festival Internacional en accions performàtiques eBent, en la novena i desena edició 2009 i 2010. Ha co-comissariat diverses exposicions artístiques com ara “Desbordar la Universitat” al Centre d’Art Contemporani de Barcelona Fabra i Coats el 2017, i el 2013 queda finalista juntament amb José Antonio Delgado i Fito Conesa a Comisart joves comissaris Fundació La Caixa. Del 2004 al 2013 va ser membre del grup de performance Corpus Deleicti i com artista individual ha realitzat diverses exposicions en la seva etapa artística del 2000 al 2004. El 1999 obté la Beca Talens ‘jóvenes artistas’.
Interessada en Estudis de Performance; Pedagogies Culturals; Investigació (Educativa) Basada en les Arts; Teories del Cos i Pràctiques Feministes i queer.
- Doctora (2009) en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB), menció d’honor amb la tesi doctoral “Pràctiques de corporització i pedagogies de contacte: una aproximació als Estudis de Performance”.
- Llicenciada (1999) en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB).
Acreditada com a lectora (2009) i com agregada (2018) per la AQU.
2016 Seleccionada com a membre de Col·lectivaccions (José Antonio Delgado i Judit Vidiella) amb la cessió temporal d'espao per al desenvolupament de projectes en el viver d'iniciatives culturals de Fabra i Coats- Fàbrica de Creació amb una residència pel 2015-2016.
2013 Finalista junt amb José Antonio Delgado i Fito Conesa a la convocatòria Comisart per a joves comissaris de la Fundació La Caixa.
2010 Menció d'honor per la Universitat de Barcelona a la tesi doctoral.
1998-1999 Beca talens per a joves artistes.
Interessada en la Investigació Eduactiva Basada en les Arts, les Pedagogies Culturals, els Estudis de Performance i les aproximacions feministes al cos.
Entre els 11 projectes de recerca competitius en els que ha format part, els més recents són:
2024-2027 “Artistas visionarias en España: Espiritualidad, feminismo y utopía (1900-2000)” (ALMA) (PID2023-146120NB-I00) IP: Maria Lluïsa Faxedas Brujats i María José González Madrid. 52.250,00 €
2024-2025 “Els nostres cossos (no) són un camp de batalla: representacions i activisme artístic i cultural per confrontar les violències masclistes", ditigit per la IP Lluïsa Faxedas. Finançat per AGAUR en la convocatòria d'ajuts per a projectes d'innovació per a la millora de la qualitat docent en matèria de violència de gènere (INDOVIG23). Dotació 11.070 €. Implementació del projecte a l’assignatura Expressions de la Cultura Contemporània del Grau en Arts Escèniques de l’Escola Universitària de les Arts ERAM, UdG.
2022-2025 Visiones del cuerpo enfermo en el cine y la fotografía: patologías físicas y psíquicas (VICUEN) (PID 2021-125555NB-100). Entitat: Ministerio de economía y Competitividad. Investigador principal: Àngel Quintana. Dotació: 91.355 €. Data inici: 01/09/2022, Finalització 31/08/2025.
2019-2022 Pleasurescapes. Port Cities’ Transnational Forces of Integration (PCI2019-103743). Entitat HERA Joint Research Programme: “Public Spaces: Culture and Integration in Europe”. Líder del projecte europeu: Lisa Kosok (Haburg University). Investigadors Principals: Judit Vidiella (ERAM); Paul van de Laar (Erasmus University Rotterdam); Heiko Droste (Stockholm University). Dotació: 1.000.000€. Resolució 31/10/2019; inici 15/05/2019, Finalització 14/11/2022 però amb una pròrroga per COVID fins al 25/11/2022. Concedit pel Ministeri 99.549 €.
2016-2019 Beyond text (2016-1-UK01-KA203-024258). Entitat: UK Erasmus+ Key Action 2 Projects. Investigador principal: Allan Owens (University of Chester, RECAP Research Group. Dotació: 299.288 €
2014-2017 Las prácticas escénicas como forma social del conocimiento: una revisión crítica de la idea de participación en el contexto de las democracias (PublicArte) (HAR2014-57383-P). Entidad: Ministerio de Economía y Competitividad. Investigador principal: Oscar Cornago. Dotació: 34.000 €
- Vidiella, Judit 2024 Canales e infraestructuras de comunicación en el espiritismo: ciudades portuarias, mesas giratorias y médiums Sans Soleil Ediciones Bonet, Pilar; González, María José (Eds) (2024) Cosmología esotérica. Arte, ciencia, espiritualidad y utopía de mujeres visionarias (p.63-74) 978-84-128248-2-7
- Hernández, Fernando (Hernández Hernández) Alonso Cano, Cristina Carrasco Segovia, Sara Castro Varela, Aurelio Domingo Coscollola, Maria Forés i Miravalles, Anna Herraiz Garcia, Fernando Malinverni, Laura Miño Puigcercós, Raquel Sánchez i Valero, Joan-Anton Onsès Segarra, Judit Riera Retamero, Marina Rivera Vargas, Pablo Vidiella Pagès, Judit Sancho Gil, Juana María Giró Gràcia, Xavier Navarro Ferrer, Nora 2021 Promoure estratègies d'aprenentatge col·laboratiu basades en Creative Methods per afavorir la participació activa de les estudiants en accions de grup Universitat de Barcelona Informe del projecte d'innovació docent 2021PID-UB/021 (p.1-68) http://hdl.handle.net/2445/182093 Article Revista
- Vidiella, Judit; Bassas, Assumpta; Marichalar-Freixa, Eva; Ricart, Eva 2021 Overflowing the University: Embodied learning, caring relationships Intellect Beyond Text. Learning through Arts-Based Researched (p.238-256) ISBN 9781789383553 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2021 Pràctiques híbrides i espais de possibilitat entre cultura i educació Ajuntament del Prat de Llobregat IntersECCions. Educació, cultura, comunitat (p.17-19) DB 13471-2021 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2019 «Desbordar la Universitat» Com una forma d'estar i de repensar l'educació des d'una pràctica encarnada i performàtica. La investigació educativa basada en les arts com a innovació docent. REIRE Revista d'Innovació i Recrea en Educació 12(1) (p.1-15) ISSN: 2013-2255 Article Revista
- Vidiella, Judit 2018 Pedagogies culturals i comunitats d'aprenentatge en espais no formals i informals Diputació de Barcelona Gargallo, L.; Julià, M. Crosas, I. Mendoza, R. (Coord.) Més enllà del binomi "cultura i educació": aproximacions des de l'àmbit local. Barcelona: Diputació de Barcelona (p.75-89) 978-84-9803-856-9 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2018 "El arte de la investigación o de la investigación basada en las artes" Homesession i Institut Ramon Llull "Polaritats 2016-2017. Un any de mediació artística" (p.26-40) 978-84-09-01927-4 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2018 Una cartografía de 'modelos' y prácticas de educación artística Universidad Pontificia de Salamanca Conderana, J.A.; Ruíz, M.A.; del Moral, M.T. (Coords.) "Educación por el arte. Emoción y Expresión en la Infancia. (p.293-305) 978-84-16305-78-0 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2017 De giros, genealogías y fuerzas molares y moleculares en los estudios de Performance: la fuga feminista en el Nuevo Materialismo Madrid: Ed. Entreascuas. Tejo, C. Y Pol, M. (Eds.) Lo que sucede, reflexiones críticas en torno al arte de acción. (p.83-100) 978-84-932139-0-9. Capítol Llibre
- Vidiella, Judit; Guimarães Marisa, Mateus João 2017 Tejer experiencias críticas y encarnadas desde las artes escénicas Wolters Kluwer Revista Cuadernos de Pedagogía, nº 332 (p.67-70) ISSN 0210-0630 Article Revista
- Caminha, Melissa; Vidiella, Judit 2017 Palhaças mulheres e mulheres palhaço: o travestismo na palhaçaria Universidade Federal de Goiás UFG Revista do Programa de Mestrado em Cultura Visual (p.143-170) ISSN 1679-6748 Article Revista
- Vidiella, Judit; Guimarães Marisa, Mateus João 2017 O museu como sala de aula: performando as materialidades através das identidades docentes Universidade de Brasília (UnB) VIS-Revista do Programa de Pós-Graduação em Arte, Universidade de Brasília (UnB) (p.104-127) ISSN 1518-5494 Article Revista
- Vidiella, Judit 2016 Educació i cultura en l’àmbit no formal: creuaments i desafiaments CoNCA Estat de la Cultura i de les Arts 2015-2016, Informe anual CoNCA (p.57-70) B-10722-20 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2016 Polítiques culturals: anàlisi del ‘currículum ocult CoNCA Estat de la Cultura i de les Arts 2015-2016, Informe anual CoNCA (p.45-55) B-10722-20 Capítol Llibre
- Larrain Verónica i Vidiella Judit 2016 A construço da subjetividade (docente) em um contexto pós-fordista; trabalho imaterial e precariedade Ed. Penso Hernández, F. Y Sancho, J. (Ed.) Professores na incerteza. Aprender a docência no mundo atual. (p.133-154) 978-85-8429-088-8 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2016 Desbordant les disciplines: hibridacions (anti-/inter-/trans-/in-/post-)disciplinars Quadern de les idees, les arts i les lletres, nº 207 (p.7-11) 1695-9396 Article Revista
- Vidiella, Judit 2016 El traje mediador del emperador: la desnudez del conflicto en las prácticas artísticas participativas Revista Telóndefondo, revista de teoría y crítica teatral, nº 24 (p.302-320) 1669-6301 Article Revista
- Vidiella Judit; Larrain Verónica 2015 “El papel de las condiciones de trabajo en la construcción de la identidad docente. Corporalidades, afectos y saberes” Revista Mexicana de Investigación Educativa, sección temática “Experiencias y sentidos de la escuela desde la perspectiva estudiantil”, vol. 20, nº 67, octubre-diciembre (p.1281-1310) 1405-6666 Article Revista
- Vidiella, Judit 2015 "Performance y mediación: tensiones, fricciones y contactos entre prácticas performáticas y restricciones performativas" Madrid: Brumaria en Albarrán Juan; Estella Iñaki (Ed.) Llámalo performance: historia, disciplina y recepción (p.95-139) 978-84-944005-4-4 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2015 “Investigar con imágenes: narrativas visuales de la escuela a través de los relatos de vida de jóvenes inmigradas de los países del Sur de Asia” Santa Maria, Brasil: Editora UFSM actas IV Colóquio Internacional Educação e Visualidade: Pedagogias em Trânsito (p.229-249) 978-859-997-102-5 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2015 “Investigar con imágenes: narrativas visuales de la escuela a través de los relatos de vida de jóvenes inmigradas de los países del Sur de Asia” Universidade Federal de Goiás UFG en Chárreu, L. I Oliveira M. (Eds.) Pedagogias, Espaços e Pesquisas Moventes nas Visualidades Contemporâneas-Desenredos vol. 10. (p.65-75) 978-85-495-0033-5 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2014 “De fronteras, cuerpos y espacios liminales” Visualidades, revista do programa de mestrado em cultura visual. vol.12 nº 1 (p.78-99) Article Revista
- Vidiella, Judit 2014 “Archivos encarnados como zonas de contacto” Efímera Revista de Arte de Acción, vol. 5 nº 6 (p.16-23) Article Revista
- Larrain Verónica y Vidiella Judit 2014 “La constitución de la subjetividad (docente) en un contexto posfordista: trabajo inmaterial y precariedad” Barcelona: Octaedro en Sancho Juana María y Hernández Fernando (2014) (coord.) Mestros al vaivén. Aprender la profesión docente en el mundo actual. (p.147-167) 978-874-9921-583-9 Capítol Llibre
- Larrain Verónica; Vidiella Judit 2013 “Entrada al mundo laboral y condiciones de trabajo” Monográfico Aprender a ser maestra, hoy. Cuadernos de Pedagogía nº436, julio-agosto (p.50-54) 0210-0630 Article Revista
- Empain Joana; Rifà Montserrat; Sánchez de Serdio Aida y Vidiella Judit 2013 “Cultura Visual y construcción de la identidad de las jóvenes procedentes del Sur de Ásia: narrar(se) en un contexto de hibridación cultural Pamplona: Pamiela-Edarte en Edarte, Grupo de investigación (Ed.) (2013) Investigar con jóvenes: ¿qué sabemos de los jóvenes como productores de cultura visual? (p.66-75) 978-84-7681-763-6 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2012 “Prácticas y pedagogías feministas de contacto. Es posible repensar la mediación desde las políticas de cuidado y afecto?” Ayuntamiento de Tarragona y Generalitat de Cataluña: CA Tarragona Centro de Arte en Abierto a reflexión. Laboratorio de trabajo en red y producción artística y cultural. (p.49-61) Depósito legal: T-664-2012 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2012 “Espacios y políticas culturales de la emoción. Pedagogías de contacto y prácticas de experimentación feministas” Granada: Centro José Guerrero-Diputación de Granada en Collados Antonio y Rodrigo Javier (coord.) Transductores: Pedagogías en red y prácticas instituyentes (p.62-84) 978- 84-7807-521-8 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2011 "Aprendiendo a través de la reconstrucción de un curso: formación inicial e identidad docente" Barcelona: Octaedro en Hernández Fernando (coord.) Aprender a ser docente de secundaria. (p.33-60) 978-84-9921-148-0 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2011 “Devenir docente: los ‘a[e]fectos’ relacionales en el proceso de aprendizaje” Barcelona: Universitat de Barcelona. en Fernando Hernández (coord.) Pensar la relación pedagógica en la universidad desde el encuentro entre sujetos, deseos y saberes (p.67-76) Depósito Digital. http://hdl.handle.net/2445/20946. Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2011 "Aprendiendo a través de la reconstrucción de un curso: formación inicial e identidad docente" Barcelona: Octaedro en Hernández Fernando (coord.) Aprender a ser docente de secundaria. (p.33-60) 978-84-9921-148-0 Capítol Llibre
- Vidiella Judit; Herraiz Fernando; Hernández Fernando; Sancho Juana María 2010 “Masculinidad hegemónica, deporte y actividad física” Porto Alegre Octubre-Diciembre Revista Movimento nº4, vol. 16 (p.93-115) 0104-754X Article Revista
- Vidiella, Judit 2010 “Pedagogías de contacto: performance y prácticas de corporización” São Paulo (Brazil): Cultura Acadêmica Editora en Damiano Gilberto Aparecido; Pereira Lucia Helena Pena; Oliveira Wanderley C. (comp.) (2010) Corporeidade e educação: tecendo sentidos... (p.175-202) 978-85-7983-080-8 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2010 “Espacios de traducción cultural y políticas de experimentación en las artes visuales” CIDOB Ediciones a Vianello A. y Díaz E. (Coord.) Cultura y Política, ¿Hacia una democracia? III Training Seminar de jóvenes investigadores en Dinámicas Interculturales (p.115-123) 978-84-92511-19-18 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2009 “Escenarios y acciones para una teoría de la performance”, Arteleku-Diputación Foral de Gipuzkoa Revista Zehar, nº 65, (p.106-115) Article Revista
- Sancho Juana María; Hernández Fernando; Herraiz Fernando, Vidiella Judit 2009 “Una investigación narrativa en torno al aprendizaje de las masculinidades en la escuela” Revista Mexicana de Investigación Educativa, octubre-diciembre nº 43, vol.14 (p.1155-1189) Article Revista
- Vidiella, Judit 2009 “Queer subjectivities: practices of embodiment, politics of experimentation and contact pedagogies through performance” Cambridge Scholars Publishing en Álvarez L.; Pérez Carreño F. Y Pérez H.J. (Eds.) The Expression of subjectivity in the performing arts. (p.262-276) 1-4438-1953-0 Capítol Llibre
- Vidiella, Judit 2008 “Actos indocentes, hacia una pedagogía de contacto” Aula Abierta, http://aulabierta.info/node/785 Article Revista
- Vidiella, Judit 2007 “El deporte y la actividad física como mediadores de modelos corporales: género y sexualidad en el aprendizaje de las masculinidades” Revista Educación Física y Ciencia, nº9, pp. 81-101 (p.81-101) 1514-0105 Article Revista
- Hernández Fernando, Vidiella Judit, Herraiz Fernando, Sancho Juana María 2007 “El papel de la violencia en el aprendizaje de las masculinidades” Revista de Educación nº 342 Violencia de género y relaciones de poder: implicaciones para la educación (p.103-125) Article Revista
- Vidiella, Judit 2007 “Performatividad y poder. Políticas de representación e identidad: corporización y performance” Revista DCO, danzacuerpobsesión , nº 7 Poder (p.6-8) Article Revista
- Judit Vidiella, Fernando Hernández 2006 “Beyond Lucian Freud: Exploring Body Representations in Children’s Culture” International Journal of Education Through Art, vol. 2 nº 2 (p.105-117) Article Revista
- Vidiella, Judit 2005 “Posiciones desubicadas?, espacios deslocalizados? Geografías del performance” Revista Papers d’Art, Fundació Espais. Nº 88 (p.49-54) Article Revista
- Vidiella Judit, Hernández Fernando, Ventura Mercè 2004 “Más allá de Lucian Freud: la experiencia del cuerpo en la sociedad” Revista Cuadernos de Pedagogía, nº 332 (p.68-70) Article Revista