- Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia
- Business Creation (Degree in Audiovisuals Comunication and Multimedia)
Cofundador i Director
Institut Escalae (www.escalae.org)
Investigació, desenvolupament i acompanyament d'entitats educatives mitjançant solucions que garanteixin la millora contínua de l'ensenyament i l'aprenentatge i la transformació educativa positiva.
Sector Educació
Creador
Creador d'Sinapsia® s'enfoca en la pròpia institució, mitjançant processos, eines i acompanyament per proposar millores i innovacions pràctiques en els processos d'ensenyament i d'aprenentatge, acompanyar els docents i responsables en la seva implementació i dotar així de major sentit pedagògic a tot el seu sistema organitzatiu, a més d'optimitzar el funcionament de les seves aules.
Creador d'TeachersPro® és Entorn Virtual d'Aprenentatge i una comunitat professional a nivell internacional (amb més de 8.000 membres de 30 països) per al desenvolupament i formació permanent de qualsevol docent (mestre, professor, formador) des de l'educació infantil, fins a la universitat i la formació en l'empresa. Aquesta plataforma permet desenvolupar fins a 16 competències per a la docència, a través d'itineraris formatius anomenats Desafiaments d'Aprenentatge. L'avaluació es desenvolupa mitjançant una revisió entre iguals, converses d'aprenentatge i la certificació de competències professionals que atorga la Finland University. (www.teacherspro.com)
Autor
Malpica Basurto, Basurto F. (2018): "Acompanyament Integral Educatiu: Intervencions que generen resultats en sistemes complexos". Editorial Acadèmica Espanyola.
Malpica Basurto, F. (2013): «8 Idees Clau. Qualitat de la Pràctica Educativa. Referents, indicadors i condicions per millorar l'ensenyament-aprenentatge "Editorial Graó.
Consultor internacional
El meu treball s'ha centrat en el suport i la formació en les àrees de qualitat i innovació educativa, la gestió estratègica, desenvolupament organitzacional, lideratge i gestió de l'canvi, així com en la millora de la pràctica docent. Aquest treball m'ha portat a coordinar més de 300 intervencions educatives (en els sectors públic i privat) en diversos països d'Amèrica Llatina, al Regne Unit i Qatar.
sector Educació
Investigador
Institut de Recursos i Investigació per a la Formació
Desenvolupament d'un conjunt de protocols i eines útils i adaptables a cada context, basats en indicadors científics per determinar les pràctiques educatives més adequades i innovadores per a cada escola, i ajudar a millorar els resultats d'aprenentatge dels estudiants.
Sector Educació
Investigador de camp
Universitat Autònoma de Barcelona - Departament de Pedagogia Aplicada
Recerca d'actors externs a les escoles i universitats, relacionats amb l'assessoria, supervisió i la consultoria. Desenvolupament d'un nou model anomenat "Acompanyament Integral d'Organitzacions Educatives": un procés sistèmic i continu, per proporcionar suport organitzatiu i pedagògic, que permet col·laborar amb les organitzacions educatives en l'execució de les seves activitats per a la seva millora contínua i la innovació, mitjançant el suport personalitzat a la seva membres, en el ritme natural de canvi, així com el suport en el disseny, seguiment i avaluació de les activitats desenvolupades a través d'un pla de millora integral.
sector Educació
Professor
2016-2020 Màster en Direcció d'Institucions educatives (MDIE), Facultat de Pedagogia, Universitat Panamericana. Mèxic
2015-2020 Expert en Direcció de Centres Educatius Concertats. Universitat de Comillas i Fundació Escoles Catòliques de Madrid.
2014-2019 Escola de Directius, Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna, Universitat Ramon Llull
2013-2015 ESIC, Madrid. Programa Superior en Direcció d'Institucions Educatives
2009-2020 ERAM (Escola Realització Audiovisual Multimèdia) Universitat de Girona.
2003-2009 ESEI (Escola Superior d'Estudis Internacionals), Barcelona.
2000-2003 Universitat Contemporània, Mèxic
1995-1997 Col·legi Cumbres, Mèxic. Professor a primària i secundària. Part de l'equip directiu responsable de la disciplina en l'educació secundària.
-Doctorat en Ciències de l'Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Màster en Gestió i Direcció de Centres Educatius a la Universitat de Barcelona.
-Expert en Qualitat Educativa a la Universitat Autònoma de Barcelona.
-Post-graduat en Qualitat de la formació ocupacional a la Universitat de Barcelona.
- Llicenciatura en Màrqueting a la Universidad Mondragón. (Mèxic)
Cum Laude por defensa de la tesis para el doctorado (Universitat Autònoma de Barcelona, 2005).
Premio especial Doctorado. Otorgado por la Asociación Amigos de la Universitat Autònoma de Barcelona (2007).
Premio Beatriu de Pinós para inserción de doctores en el ámbito empresarial.
Miembro del grupo de investigación EDO – Universitat Autònoma de Barcelona.
Els meus principals camps de recerca són:
a) Desenvolupament docent
b) Comunitats daprenentatge professional
c) Transformació educativa sostenible
Crec fermament en la presa de decisions basada en evidències i, per tant, que qualsevol procés educatiu s'ha de basar en la investigació com a punt de partida. Crec en la creació d'una cultura professional on els prenedors de decisions de les entitats educatives i dels governs basen aquestes decisions en evidència científica i dades de la realitat del context. De fet, crec que gran part del camí que queda per a la professionalització de la docència al segle XXI passa per aconseguir que tots els docents prenguin decisions sobre el seu exercici professional en base a evidències i sàpiguen per què fan el que fan a classe. Aquest és un dels desafiaments més grans que enfrontem si realment volem transformar l'educació.
Sóc especialista en mètodes experimentals de recerca qualitativa.