
“Projecte creatiu”, una assignatura immersiva que convida a repensar els processos creatius
A les acaballes del curs acadèmic, l’alumnat del Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia (GCAM/DACM) participa en una assignatura intensiva dissenyada per fomentar una aproximació profunda i reflexiva als processos creatius. Durant tres setmanes, i en un format immersiu de treball diari en horari de matí, els estudiants treballen en grups desenvolupant projectes de temàtica lliure dins les disciplines del grau.
L’objectiu principal de l’assignatura és incubar els fonaments d’un projecte creatiu més que no pas executar-lo completament. Aquest enfocament permet als estudiants explorar idees amb calma, aprofundir en els seus plantejaments i aprendre a qüestionar les pròpies decisions per tal d’afinar el pensament i fer créixer les idees amb solidesa i resiliència.
L’assignatura esdevé un espai únic dins del pla d’estudis, ja que no coincideix amb cap altra matèria, fet que permet una concentració total en el procés creatiu. Aquesta dedicació exclusiva afavoreix que l’alumnat se submergeixi plenament en el treball, sense distraccions, i aprengui a viure el procés amb paciència, compromís i passió.
Docents i estudiants coincideixen a valorar molt positivament aquesta experiència.
L’assignatura no només és altament gaudida per part de l’alumnat, sinó que també suposa una sacsejada pedagògica: una aposta per entendre que els processos creatius no són obstacles a superar ràpidament, sinó camins que cal recórrer amb profunditat i sensibilitat.