
Carolina Martínez guanya el Premi Lope de Vega 2025 amb “El sol del invierno”
L’Ajuntament de Madrid ha anunciat que la dramaturga i professora a l’Escola Universitària de les Arts ERAM, Carolina Martínez López ha estat guardonada amb el Premi Lope de Vega de Teatre 2025 per la seva obra El sol del invierno, presentada sota el pseudònim Krista Auster.
Segons el jurat, la peça destaca per una veu pròpia d’alt compromís polític, la coherència entre la forma i el contingut, el seu particular tractament del temps dramàtic i la gran versatilitat escènica que ofereix.
El sol del invierno es defineix com un monòleg dramàtic a diverses veus, amb ressonàncies literàries que evoquen autors com Heiner Müller i Emily Dickinson. El text planteja un viatge cap a l’abisme del dolor i la paraula, tot reflexionant sobre les ruïnes culturals i oferint una mirada crítica al capitalisme contemporani.
El Premi Lope de Vega de Teatre, creat l’any 1932, és un dels guardons més prestigiosos de la dramatúrgia en llengua castellana. Al llarg de la seva història, ha reconegut figures tan rellevants com Antonio Buero Vallejo, Fernando Fernán Gómez o Narciso Ibáñez Serrador.
Amb aquesta distinció, Carolina Martínez López s’incorpora a la llarga tradició d’autors i autores que han fet del premi una plataforma de projecció escènica i literària de primer nivell.