Click
ERAM Audiovisuals i multimèdia

Centre adscrit a: UdG Universitat de Girona

ERAM Audiovisuals i multimèdia

Estudis 1r. cicle > GAM

Grau en Audiovisual i Multimèdia

Objectius

 

Els objectius dels estudis de GAM (Grau en Audiovisual i Multimèdia) són, d'una banda, oferir una immersió íntegra a l'alumne en l'espai tecnològic audiovisual i, per una altra, capacitar-lo amb les habilitats i competències bàsiques per generar producció audiovisual i multimèdia.

El disseny del pla d'estudis preveu assolir els objectius mitjançant el desenvolupament d'un conjunt d'habilitats competencials fonamentades en l'equilibri de tres àrees principals:

  • Àrea de coneixement (Idea) 
  • Àrea instrumental i metodològica (Eina)
  • Àrea de llenguatges expressius (Expressió)

L'esperit d'integració dels continguts i la perspectiva transversal dels estudis generen la  interdisciplinarietat necessària per obtenir el títol en Audiovisual i Multimèdia i intentar satisfer així la creixent demanda de professionals polivalents capaços de desenvolupar-se en l'actual convergència tecnològica dels mitjans de comunicació.

Les exigències formatives que orienten la titulació es poden resumir en els següents objectius: 

 

  • Coneixements humanístics per fonamentar la capacitat reflexiva i discursiva
  • Capacitat creativa i domini del llenguatge audiovisual
  • Capacitat analítica i crítica de naturalesa pluridisciplinària
  • Bona preparació tècnica i professional
  • Experimentació pràctica en tallers, seminaris, laboratoris docents  i mercat professional
  • Predisposició a la innovació en els diferents suports i produccions audiovisuals i digitals
  • Capacitat per adaptar-se a la comunicació multimèdia i els futurs entorns tecnològics

 

Aquests objectius podran aconseguir-se amb l'adquisició d'una sèrie de coneixements i habilitats que inclouen els següents aspectes: 

a) Formació en ciències socials, humanitats i tecnologia, per proporcionar una competència contextual bàsica de naturalesa transdisciplinària. 

b) Formació en teoria, història i estructura de la comunicació i la informació per conèixer els fonaments teòrics  i pràctics i les pràctiques més habituals en els processos de creació, producció, distribució, recepció i avaluació dels missatges i discursos comunicatius. Els paràmetres econòmics, socials, culturals i polítics són fonamentals per a aquesta formació, a fi de proporcionar un coneixement integral de l'estructura del sistema audiovisual.

c) Formació en les capacitats expressives i en els llenguatges de cadascun dels mitjans i formats de la comunicació (fotografia, cinema, televisió, vídeo i suports multimèdia en línia i/o fora de línia), així com una capacitat d'anàlisi (lingüística, pragmàtica, estètica i ideològica) de la producció audiovisual, tant en mitjans icònics com en els entorns digitals. 

d) Formació en el coneixement i ús de les tecnologies de la comunicació en els diferents entorns multimèdia i hipermèdia per a la seva aplicació en l'àmbit de la comunicació audiovisual i el desenvolupament de nous formats i suports audiovisuals i en xarxa.

e) Formació ètica professional en la tasca comunicativa a través del coneixement dels codis deontològic i els mecanismes legislatius que afecten els diversos àmbits de la comunicació, fomentant, a més, el desenvolupament d'una consciència de responsabilitat social i cultural. 

f) Formació bàsica relacionada amb la planificació i gestió d'empreses audiovisuals públiques i privades i la realització de projectes comunicatius innovadors i adaptats a l'entorn.

g) Iniciació en la metodologia i les tècniques d'investigació i anàlisi aplicada en els diversos àmbits de la comunicació audiovisual i tecnològica.

L'adquisició equilibrada d'aquest conjunt de coneixements i habilitats garantirà al titulat en Audiovisual i Multimèdia una preparació adequada per a la seva posterior vida laboral. Serà un professional especialitzat i tècnicament preparat per a la creació audiovisual, el disseny de producció integral i les funcions consultives, organitzatives i directives en tot tipus de mitjans i suports audiovisuals i tecnològics.

 

EU ERAM
centre adscrit Universitat de Girona

Comunicació, audiovisuals, multimèdia, fotografia, disseny web, disseny gràfic, 3D

© 2010 ERAM · Escola Universitària adscrita a la Universitat de Girona
Factoria Cultural Coma Cros - C/ St. Antoni, 1, 17190 Salt · tf 972 40 22 58